Sobota, Prosinec 16

Snapchatu se nedaří. Zavádí nové typy reklamy, které by mohly pomoci finanční situaci ustálit

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Propagované příběhy (Promoted Stories) a reklamy v rozšířené realitě (AR Trial Ads) by měly být klíčem k zastavení stále upadajících zisků oblíbené obrázkové sociální sítě Snapchat.

Snapachat je založený na posílání obrázků svým přátelům. Ti si je mohou zobrazit pouze po omezenou dobu, poté obrázek navždy zanikne. Zároveň zde můžete také sdílet tzv. příběhy (stories), kdy video nebo obrázek zůstane u Vašeho profilu 24h a kdokoli z Vašich přátel si ho může zobrazit. Snapchat očekával za třetí kvartál tohoto roku 8 milionů nových uživatelů, přičemž jich získal pouze 4,5 milionu. Na skladě také leží stovky tisíc neprodaných Snapchat Spectacles brýlí, které umožňují pouhým poklepáním na ně začít přidávat videa a snímky na Váš Snapchat.

To celkově činí ztrátu zhruba třicet milionů amerických dolarů. Snapchat však přišel s propagovanými příběhy. Daný subjekt, který si propagované příběhy zaplatí, může denně přidávat někde mezi třemi až deseti snímky či videi do stories, které se ale budou zobrazovat všem, nebo určitým skupinám uživatelů Snapchatu. BBC si to již vyzkoušela s propagací Game of Thrones. Snapchat se dušuje, že reklamy nebudou nijak otravné, budou zábavné a přestože v krátkém výhledu budou reklamy uživateli brány spíše negativně, v dlouhodobém měřítku se s nimi sžijí a ty tak začnou Snapchatu vydělávat.

Druhý způsob reklamy je však mnohem zajímavější. Má totiž využívat rozšířené reality, která nabrala na popularitě při představení nového iOS společně s Apple AR Kitem. Příkladem je automobilka BMW, která dodala Snapchatu 3D modely některých svých automobilů a uživatelé Snapchatu si poté auto v režimu rozšířené reality postavit například před svůj dům, procházet se kolem něj a snímky či videa posílat zprávami ostatním nebo je přidávat na svoji story.

Zda se tato nová strategie reklam Snapchatu osvědčí uvidíme až v dalších reportech.

Snapchat
Snapchat
Vývojář: Snap, Inc.
Cena: Zdarma+
Snapchat
Snapchat
Vývojář: Snap Inc
Cena: Zdarma+
Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Jsem studentem informačních technologií a od mala mě baví hardware a sítě. Největší "srdcovkou" jsou pro mě smartphony a široká paleta příslušenství pro ně. Jsem jasný Androiďák, který se však nebrání novým poznatkům a zkušenostem.

Zanechte odpověď