Neděle, Listopad 19

TrueCam A6: V autě každý ocení oči navíc. Vidí i dozadu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

V dnešním světě plném aut je v hustém provozu velmi snadné stát se obětí dopravní nehody či být jejím viníkem. V obou případech vám ale jako důkazní materiál poslouží videozáznamy z testované autokamery TrueCam A6.

Skočil Vám někdo do cesty? Naboural do vás někdo zezadu? Stali jste se obětí autonehody a viník ujel? Stali jste se obětí pojišťovacího podvodu? Ať je vaše odpověď jakákoli, vždy je rozhodně lepší mít kameru, která neustále zachycuje stav na silnici. TrueCam A6 také disponuje kamerou dozadu. Umí tedy souběžně nahrávat jak dění vpředu a to v rozlišení FullHD, tak vzadu a to v rozlišení HD.

Obsah balení

Balení, díky své velikosti, působí, že toho v něm moc nenajdeme. Opak je ale pravdou a já smekám nad zaměstnanci TrueCamu, že zvládli tolik příslušenství napumpovat do tak malé krabičky.

Nalezneme zde tedy kromě kamery samotné dva dlouhé kabely. Jeden je určen k nabíjení autokamery, je zakončen miniUSB portem a na druhém konci zástrčkou do cigaretové zásuvky s červenou LED indikující nabíjení. Ten má délku 3m a jeho délka ideálně dostačuje pro pohodlné navedení kabelu pod různými kryty a za palubní deskou tak, aby kabel nebyl tolik vidět.

Druhý kabel je pětimetrový a slouží k připojení zadní kamery. Kameru jsem testoval v autech Alfa Romeo 147 a Fiat Punto, což jsou poměrně malá auta a 5m kabel akorát vystačil. U větších aut si tedy nejsem jistý, zda by kabel dostačil.

Dále zde nalezneme dvojici přísavek – jedna menší, která nedisponuje DVR mountem a druhá větší s DVR mountem, pokud se rozhodnete nepoužít nalepovací držák či GPS modul, jelikož k přísavce s DVR mountem nelze připnout nástavec s USB portem. Kameru jsem testoval právě s volitelným GPS modulem, který není obsahem balení, a doporučuji si ho ke kameře dokoupit. O něm více ale až níže. Kameru si můžete na sklo také přilepit pomocí plastového držáku s oboustrannou 3M páskou. Přísavky ale fungovaly dokonale a za celé dva měsíce denního užívání se mi kamera jedinkrát neodlepila.

Nechybí ani zadní kamera s malým uchycením pomocí kolejniček, které se přímo lepí silnou oboustrannou páskou na zadní sklo. Dále se zde nachází textilní ochranný obal s logem TrueCam, krátký USB kabel k počítači pro přenášení dat, nezbytná literatura a návody společně se sadou magnetek a samolepek.

Instalace

U instalace kamery do auta je nutné být více kreativní. Vyberte nejdříve vhodný držák pro uchycení kamery na přední sklo tak, aby Vám kamera nezasahovala do výhledu (ideálně za zpětné zrcátko). Poté si do středu zadního skla přilepte zadní kameru.

Nastává část s naváděním kabelů. Kabely pro zadní kameru a nabíjení jsem od kamery vedl za uchycením zpětného zrcátka, pod stínítkem proti slunci a poté pravým sloupkem, který jsem si odšrouboval. Kabely jsem tedy protáhl za palubní deskou a trčely u prostoru na nohy spolujezdce. Zde jsem vedl kabely pro zadní kameru i nabíjení tak, aby se co nejvíce vyhýbaly oblasti, na kterou případný spolujezdec šlape.

Kabel pro nabíjení mě tedy akorát vylezl u cigaretové zástrčky. Kabel k zadní kameře jsem dále pod sedačkou spolujezdce vedl dozadu, odklopil jsem si zadní sedadlo a pod jeho oplastováním jsem kabel vedl až do kufru, kde mi vylezl u připojení zadní kamery. Je důležité si nechat dostatečnou rezervu, aby kabel dostačil i při plném otevření kufru a aby nám nenatočil zadní kameru nesprávný, směrem (například do země). Tím byla instalace hotová a stačilo tedy již pouze nastavit kameru.

Prostředí kamery a technické parametry

Prostředí kamery je přehledné a zorientuje se v něm naprosto každý. Po zapnutí kamery se zobrazí aktuálně nastavené parametry a náhled z přední (hlavní) kamery. Pokud však máte také připojenou i zadní kameru, v levém rohu se zobrazí také malý náhled zadní kamery. Přestože je náhled spíše informativní, několikrát jsem ho využil také jako parkovací kameru, což hodnotím jako užitečnou funkci.

Pokud vyvoláme nabídku menu, kamera nás přenese do přehledného nastavení veškerých funkcí. Můžeme zde nastavit rozlišení (doporučuji ponechat maximální, pokud vás velmi nelimituje paměťová karta), intervaly, po kterých bude kamera vytvářet nový videosoubor, možnost natáčet zrychlená time-lapse videa, nastavení ukládání dvou videosouborů (pokud využíváte sekundární zadní kameru), automatické nahrávání, pokud kamera rozpozná pohyb a samozřejmě základní nastavení, jako je datum a čas, vodotisk rychlosti, datumu s časem a GPS souřadnic přímo do videa a další. Celé prostředí je samozřejmě v češtině, avšak mě osobně je příjemnější angličtina.

Při jízdě však po chvilce náhled přední a zadní kamery zmizí a objeví se nerušící prostředí, které informuje pouze o stavu kamery, aktuální rychlosti a případně informace o blížícím se radaru a aktuálním rychlostním limitu.

Funkce

Funkcemi je kamera opravdu napěchovaná a celkově palubní kamery urazily dlouhou cestu kupředu. Jak jsem již výše nastínil, kamera s GPS modulem umí napovídat, pokud se blíží radar či automatické spuštění nahrávání, pokud kamera rozpozná pohyb. To se týká především tehdy, kdy máte auto zaparkované a někdo do vás na parkovišti „drkne“. Ve většině situací totiž řidiči ani nezanechají lístek s telefonním číslem a od vašeho auta s odřeným lakem jednoduše ujedou. V tomto případě se tedy kamera sama zapne a celou situaci natočí.

Videa se nahrávají do smyčky, nemusíte tedy po každé jízdě mazat vaši paměťovou kartu. Já si při testu nechal nastavené výchozí 3 minuty na jeden videozáznam. Každé tři minuty tedy kamera začala nahrávat nový videosoubor,  a pokud dojde místo na kartě, automaticky ten nejstarší smaže. Pokud ale dojde k nehodě, stačí zmáčknout velké tlačítko s výstražným trojúhelníkem a kamera automaticky poslední záznamy z hlavní i zadní kamery bude označovat atributem „jen pro čtení“, tudíž nedojde k jejich přepsání.

Kamera je poté vhodná i pro samotnou rychlou dokumentaci nehody, kdy během několika kliknutí můžete aktivovat vestavěné LED přisvícení, které se hodí především v noci, pokud chcete natočit něco mimo vozidlo (SPZ, poškození,…). Rozhodně ale nezapínejte LED přisvícení, pokud máte kameru v držáku. Světlo se bude odrážet od čelního skla, na záznamu nebude nic vidět a především takové světlo působí rušivě pro řidiče samotného.

Pokud se vaše cigaretová zásuvka v autě spouští automaticky po otočení klíčku v zapalování, kamera se automaticky zapne. V opačném případě ji budete muset před každou jízdou zapojit do cigaretové zásuvky. Pro kutily ale nebude problém si vyrobit ještě jednu, např. skrytou zásuvku někde pod palubní deskou, která se bude spínat pouze po otočení zapalování.

Závěr

TrueCam A6 je zajímavou kamerou, která za danou cenu funguje opravdu spolehlivě. Kamera do auta se hodí pro jakékoli případy a její montáž a nastavení je velmi snadné. Líbilo se mi, že v balení se nacházela i zadní kamera, která se hodí pro dokumentaci malých „popostrčení“ na parkovištích či jako důkaz pro řidiče, kteří si nedrží odstup a při brždění se rádi dívají ostatním vozidlům do kufrů.

Maximální funkcionalitu kamery však využijete s doplňkovým GPS modulem, díky kterému se do videa budou ukládat informace o poloze, rychlosti a kamera vás díky němu začne upozorňovat na rychlostní radary. Zde mě ale trochu zaskočila poněkud vysoká cena, která se nyní pohybuje okolo tisícikoruny.

Rozlišení videa

FullHD (1080p)@30FPS, HD (720p)@30FPS, zadní kamera – HD (720p)@30FPS

Úhel záběru

130°

Záznam zvuku

Integrovaný mikrofon, možnost vypnout během záznamu
Fotografie

12MPx, JPEG

Displej

2,7“, 16:9

GPS lokátor

doplňkový

Paměťové karty

microSD, až 32GB

Výměnné filtry

UV, CPL

Konektivita

HDMI, miniUSB

Akumulátor

Vestavěný, 250mAh

Délka napájecího kabelu

3m

Rozměry

103x51x40mm

Hmotnost

94g

Další funkce

G-senzor, detekce rychlostních radarů, natáčení ve smyčce, automatické spouštění, parkovací mód, time-lapse

TrueCam 16

TrueCam 16
9

Celkové hodnocení

9/10

    Klady

    • Kvalita záznamu
    • Snadná montáž
    • Zadní kamera v balení
    • České prostředí
    • Volitelný GPS modul

    Zápory

    • Cena volitelného GPS modulu
    • U větších aut nemusí stačit kabely
    Sdílet článek pomocí:

    O autorovi

    Jsem studentem informačních technologií a od mala mě baví hardware a sítě. Největší "srdcovkou" jsou pro mě smartphony a široká paleta příslušenství pro ně. Jsem jasný Androiďák, který se však nebrání novým poznatkům a zkušenostem.

    Zanechte odpověď